Thứ Ba, 21 tháng 7, 2015

QUẢN LÝ THỜI GIAN


Practice the following techniques to become the master of your own time:
Áp dụng những kỹ thuật sau đây để làm chủ được thời gian của bạn:
  1. Carry a schedule and record all your thoughts, conversations and activities for a week. This will help you understand how much you can get done during the course of a day and where your precious moments are going. You'll see how much time is actually spent producing results and how much time is wasted on unproductive thoughts, conversations and actions.
  2. Hãy mang một sổ ghi và ghi lại những suy nghĩ của bạn, những cuộc nói chuyện và những hoạt động trong tuần. Điều này giúp bạn hiểu được bạn mất bao nhiêu thời gian quý báu trong một ngày và những nơi bạn thường xuyên đến. Bạn sẽ thấy được thời gian bạn mất cho những công việc gì và lãng phí thời gian vào suy nghĩ viển vông, cuộc nói chuyện và hành động không đáng có.
  3. Any activity or conversation that's important to your success should have a time assigned to it. To-do lists get longer and longer to the point where they're unworkable. Appointment books work. Schedule appointments with yourself and create time blocks for high-priority thoughts, conversations, and actions. Schedule when they will begin and end. Have the discipline to keep these appointments.
  4. Bất kỳ hoạt động hay cuộc nói chuyện nào quan trọng cho sự thành công thì bạn nên giành thời gian cho nó. Danh sách những việc nên làm ngày càng dài nên giảm bớt việc không hiệu quả. Những cuộc tự thoại và suy nghĩ tập trung vào công việc ưu tiên. Ghi chép cẩn thận từ khi chúng bắt đầu cho đến kết thúc. Hãy giữ luật đó.
  5. Plan to spend at least 50 percent of your time engaged in the thoughts, activities and conversations that produce most of your results.
  6. Lên kế hoạch giành ít nhất 50 % thời gian cho suy nghĩ, hoạt động và đối thoại để thu lại kết quả tốt nhất.
  7. Schedule time for interruptions. Plan time to be pulled away from what you're doing. Take, for instance, the concept of having "office hours." Isn't "office hours" another way of saying "planned interruptions?"
  8. Ghi lại thời gian bỏ quãng. Cho thời hạn những công việc bạn đang làm. Chẳng hạn, giờ làm việc.
  9. Take the first 30 minutes of every day to plan your day. Don't start your day until you complete your time plan. The most important time of your day is the time you schedule to schedule time.
  10. Dành 30 phút mỗi ngày cho những dự tính trong ngày hôm đó. Đừng bắt đầu một ngày sống cho đến khi bạn chưa liệt kê những việc cần làm. Thời gian quan trọng nhất tỏng này là thời gian bạn liệt kê các công việc ưu tiên.
  11. Take five minutes before every call and task to decide what result you want to attain. This will help you know what success looks like before you start. And it will also slow time down. Take five minutes after each call and activity to determine whether your desired result was achieved. If not, what was missing? How do you put what's missing in your next call or activity?
  12. Dành 5 phút trước mọi cuộc gọi và nhiệm vụ để quyết định những kết quả bạn có thể có. Điều này sẽ giúp bạn tưởng tượng kết quả trước khi bắt đầu. Và nó sẽ giảm thiểu lãng phí thời gian. Mất 5 phút quyết định những gì bạn có thể đạt được. Nếu không, những gì sẽ bỏ sót? 
  13. Put up a "Do not disturb" sign when you absolutely have to get work done.
  14. Bạn phải tập trung hoàn thành kế hoạch dù có bị phân tâm.
  15. Practice not answering the phone just because it's ringing and e-mails just because they show up. Disconnect instant messaging. Don't instantly give people your attention unless it's absolutely crucial in your business to offer an immediate human response. Instead, schedule a time to answer email and return phone calls.
  16. Block out other distractions like Facebook and other forms of social media unless you use these tools to generate business.
  17. Remember that it's impossible to get everything done. Also remember that odds are good that 20 percent of your thoughts, conversations and activities produce 80 percent of your results.

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét